Jag kan flyga, jag är inte rädd


Mjaau, idag är det 16 dagar kvar tills vi befinner oss på Kastrup och jag har antagligen lite kiss i byxorna och alkohol i blodet. Redan nu försöker jag visualisera situationen, men det ger mej panik så det är nog bäst att låta bli.

Sitter och knåpar ihop diverse checklistor inför resan, som ni ska få ta del av.. Jag är riktigt dålig på att packa och som jag förstått det så är det fler än jag med problematiken typ hittar-någon-gammal-klänning-som-aldrig-blivit-använd-och-tänker-den-här-packar-jag-ned-den-blir-jättefin-till-solbrännan-och-så-blir-den-självklart-inte-använd. Det behöver naturligtvis inte bara gälla kläder, utan också smink, prylar och accessoarer. Jag gjorde det senast i helgen faktiskt, när vi skulle till Stockholm. Där använde jag dock tröjan det gällde, men kände mej otroligt obekväm i både modellen och färgen. Jag lovar, och svär att jag inte ska göra detta misstag när jag packar till Thailand. Då får Victor slå mej på fingrarna med en linjal.

Såhär:
  • Hota Victor med dödsstraff om han glömmer vattna de få blommor som fortfarande är i livet
  • Gå in nya skor för att undvika blåsor under resan
  • Skriva ut adresslista till alla vi vill skicka vykort till
  • Se till att hitta rätt spritsort att bedöva/söva/glädja/trösta mej med före flygresan
  • Uppdatera plånboken så att den innehåller det viktigaste, samt tömma den på kvitton
  • Ta ut kontanter och växla pengar
  • Ge mamma & pappa min mailadress, samt adress och telefonnummer till hotellet
  • Betala alla räkningar
  • Tvätta kläder, så att jag har något att ha på mig när jag kommer hem
  • Göra en "fun bag" till mej och Emilia, med spel, lekar (ja, vi ska leka!), böcker, tidningar, korsord, snacks osv..
  • Välja rätt kläder att resa i, antagligen bomullsleggings, tunt linne, sköna skor, en mjuk sjal och en tjocktröja med luva
  • Handbagaget måste tänkas över in i minsta detalj, det får varken innehålla för mycket eller för litet, och ska bestå av det absolut mest essentiella: biljetter, pass, pengar, anteckningsblock, penna, försvarets hudsalva, mobil, nycklar, sandpapperfil till naglarna, nackkudde, kamera, PSP, hörlurar, böcker, tidningar, korsord, spel, lekar, öronproppar o dyl
  • Till tågresan är det viktigaste datorn och spriten
Själva resebagaget är nästan knepigare.. Det känns inte bra att packa väskan till hälften, för tänk om jag inte hittar någonting att köpa där nere? (Yeah right..) Iaf, det jag bara måste packa är
  • underkläder
  • bikinis
  • några klänningar
  • en lång kjol
  • sandaler
  • tunna linnen
  • jeansshorts
  • stora t-shirts att sova i
  • billiga handdukar som vi kan slänga innan vi åker hem
  • solhatt och solglasögon
  • mobil- och PSP-laddare
  • paraply
  • plattång
  • necessär med smink, pincett, tandborste och tandkräm, alcogel, schampo, balsam, inpackning, mandelolja, aloe vera-gel, tvål, hårspray, borste, kam, hårspännen, toffsar, deodorant, parfym, tamponger och rakhyvlar, schweizisk armékniv
  • reseapotek med Bifolac, Xylocain, LHP-kräm, Panodil zapp, Resorb, Samarin, Imodium Plus, Postafen, nässpray, myggmedel, allergitabletter, multivitaminer, rx-läkemedel, skavsårsplåster och vattentåliga plåster, hydrokortisonkräm..
  • en stock snus
Nu tror jag jag fått med det viktigaste. Skriv gärna om ni kommer på något absolut nödvändigt som jag månne ha glömt. Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0